El Club Atletisme Montornès i la regidoria de Polítiques d’Igualtat han organitzat una nova programació d’entrenaments per preparar la ciutadania que vulgui participar en la cursa dels 6 km que es desenvoluparà paral·lelament a la Mitja Marató del 27 de març. Les sessions començaran avui i tindran lloc cada dimarts i dijous a la tarda a les pistes municipals.
La plaça de Pau Picasso ha estat el punt escollit per ubicar un nou aparell que permetrà mesurar la contaminació atmosfèrica al centre del poble. El sensor aportarà dades sobre els principals valors que afecten la qualitat i condicions de l’aire que respirem.
Aquest diumenge s’han sortejat els Vals de compra Moneder de la Campanya Som Comerç, una col·laboració de la Unió de Botiguers i l’Ajuntament. S’han repartit més de 300 premis amb una dotació global de 15.000 euros.
Des d’aquest dijous, 13 de gener, i fins a l’11 de febrer romandrà obert el termini per optar a un dels pisos de titularitat municipal en règim de lloguer que l’Ajuntament posa a disposició de joves de fins a 35 anys.
Aquests dies s’estan duent a terme treballs de substitució del sostre, les parets i el paviment de la planta inferior de l’equipament. També s’està renovant la instal·lació de climatització, electricitat i comunicació de l’espai, així com l’enllumenat. Segons les previsions, els treballs acabaran a finals d’aquest mes.
Des d’avui es pot veure un vídeo amb imatges relacionades amb els valors culturals, patrimonials, associatius i mediambientals del poble, inclòs en la campanya “Apropa’t i viu” del Consell Comarcal. L’actriu local Clàudia Fernández protagonitza la peça, que també ha comptat amb el suport tècnic de personal municipal i dels veïns Elisenda Bru i Josep Flores.
A Montornès, la ciutadania podrà veure els reis el 5 de gener a la tarda, a una Cavalcada adaptada a la situació sanitària actual que començarà al carrer del Vallès i acabarà a la Carpa Polivalent El Sorralet. Allà les famílies que hagin reservat plaça al web entrades.montornes.cat podran passar per la recepció reial, deixar les seves cartes i agafar caramels i carbó dolç.
L’Ajuntament ha iniciat l’elaboració d’un nou Pla d’Igualtat de Gènere i Diversitat Sexual per planificar les polítiques locals en aquest àmbit durant els propers anys.