Coincidint amb aquesta data, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha donat a conèixer que durant el 2022 va atendre un total de 908 casos, la major part dels quals sobre qüestions relacionades amb els subministraments bàsics i les telecomunicacions.
Com cada any, l’Oficina d’Atenció al Consumidor ha elaborat el calendari de prestació del servei utilitzant un element destacat del municipi. Enguany s’ha escollit el conjunt del Memorial Covid-19, ubicat als jardins de l’Ajuntament.
Les operacions de compra realitzades als establiments adherits a la campanya promoguda per l’Ajuntament i la Unió de Botiguers de Montornès han superat els 160.000 euros. Entre l’abril i el juny, les persones usuàries han fet compres per valor de 60.000 euros.
A partir de divendres s’aplicaran modificacions en les condicions de les garanties i els drets de les persones consumidores, entre les quals l'ampliació del dret de desistiment a 30 dies en contractacions de serveis resultants de visites no sol·licitades.
Durant l’any passat, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) va atendre 783 casos, 136 més que l’any anterior. Les consultes i mediacions més freqüents van tornar a ser les relacionades amb les telecomunicacions.
Aquest divendres s’ha presentat al Prat la nova Xarxa de Municipis pel Dret als Serveis Bancaris Bàsics. A l’acte, ha assistit l’alcalde, José A. Montero, juntament amb una desena de representants dels municipis que formen part de la nova entitat. L’objectiu és cercar fórmules que ajudin als municipis a desenvolupar serveis bancaris d’àmbit local.
El servei de la plataforma Llega800 s'adreça a aquelles persones que tinguin interferències a la TDT motivades per la implementació del servei de telefonia mòbil de 4a Generació a Montornès. Les persones que, després de resintonitzar els canals als televisors, continuen tenint afectacions es poden posar en contacte al web de la plataforma Llega800 o trucar al telèfon gratuït 900 831 902.
Nou municipis i dues entitats s’han sumat als 49 membres de l’Associació de Municipis i Entitats per l’Aigua Pública (AMAP). Montornès és associat des de l’any 2018.
Aquest diumenge s’han sortejat els Vals de compra Moneder de la Campanya Som Comerç, una col·laboració de la Unió de Botiguers i l’Ajuntament. S’han repartit més de 300 premis amb una dotació global de 15.000 euros.
La campanya, impulsada per l’Ajuntament i la Unió de Botiguers, posa l’accent en el valor afegit del comerç de proximitat. Aquest Nadal es podran acumular descomptes per mitjà de la nova app Montornès Som Comerç i entrar en un sorteig de vals de compra per un total de 15.000 euros.