Informació sobre possibles dubtes de seguretat, tramitació, notificacions, validacions...
1. És segur utilitzar els serveis d'aquesta Seu? ↑
La comunicació entre la ciutadania i aquesta Seu es produeix en condicions totalment segures i fiables. Amb aquesta finalitat, entre altres accions, s'utilitza un protocol segur de comunicacions (https) amb el qual s'assoleixen connexions més segures a la xarxa.
La Seu electrònica, per a la signatura dels documents que genera, s'identifica mitjançant un certificat digital de segell electrònic de nivell mitjà emès pel Consorci d'Administració Oberta de Catalunya.
En aquesta Seu, només serà necessari aportar dades personals, i se sol·licitaran només les estrictament imprescindibles, en el cas de realitzar algun tràmit que requereixi d'informació d'aquestes característiques. En qualsevol cas, el tractament de les dades de caràcter personal que es realitzi a través d'aquest web està subjecte a l'establert a la Llei Orgànica 15/1999, del 13 de desembre de protecció de dades de caràcter personal.
2. La Seu electrònica és el mateix que una oficina virtual? ↑
No. Les Seus electròniques estan regulades per Llei, per la qual cosa se'ls exigeixen determinats requisits i responsabilitats que no s'exigeixen per a les oficines virtuals.
3. Tenen la mateixa validesa legal les gestions realitzades en aquesta Seu que les que es realitzen a través del Registre de l'Ajuntament? ↑
La data de presentació del document tindrà la mateixa validesa legal. Però en cas que es tracti d'un tràmit que disposa de formulari específic de tramitació, es recomana fer ús d'aquest procediment per tal de garantir la correcta tramitació.
4. Què és la tramitació electrònica? ↑
El reconeixement del dret de la ciutadania segons la llei 11/2007 a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques implica que aquestes, a més de facilitar la tramitació presencial d'expedients, han de garantir igualment la seva tramitació electrònica. Aquesta es realitza mitjançant l'ús de les noves tecnologies, principalment a través d'Internet, i té com principals avantatges el fet d'agilitar el procés burocràtic propi de qualsevol tramitació i el de permetre a la ciutadania realitzar els tràmits durant les 24 hores del dia i sense necessitat de desplaçar-se físicament a les dependències administratives.
5. Com podeu consultar l'estat dels vostres tràmits? ↑
Podeu consultar l'estat dels tràmits que heu iniciat en aquesta Seu accedint a la Carpeta Ciutadana, un espai de consulta individual en què estan totalment garantides la confidencialitat i la seguretat de les vostres dades de caràcter personal.
Per consultar l'estat d'un tràmit iniciat en una oficina de manera presencial, caldrà que us adreceu a l'Ajuntament.
6. Què és un certificat electrònic? ↑
Un certificat electrònic serveix per identificar una persona física o jurídica i signar documents per a poder realitzar processos de signatura i/o xifratge. Cada certificat està identificat per un número de sèrie únic i té un període de validesa que està inclòs al certificat.
L'ús de certificat electrònic és recomanable en aquesta Seu, ja que permet firmar electrònicament la informació que s'envia, assegurant així la seva integritat i procedència.
7. Com instal·lar un certificat electrònic? ↑
Un cop l'Autoritat de Certificació escaient hagi emès un certificat i l'heu descarregat, haureu d'instal·lar-lo al navegador del vostre ordinador. Un cop importat el certificat al vostre navegador, consulteu a Internet els requisits tècnics dels navegadors per a la seva correcta configuració. En el cas que el certificat digital sigui de targeta, no és necessari instal·lar-lo al navegador. Se'n farà ús inserint la targeta al lector de targetes.
8. Quin tipus de certificats digitals es poden utilitzar per accedir a l'Administració Electrònica? ↑
Per accedir als serveis electrònics que s'ofereixen a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Montornès del Vallès que requereixen d'identitat digital, és necessari disposar del corresponent certificat electrònic.
Actualment els acceptats són:
9. Què significa revocar un certificat? ↑
Revocar un certificat és anul·lar la seva validesa abans de la data de caducitat que consta en el mateix. La revocació pot ser sol·licitada per la persona usuària en qualsevol moment, i en especial, quan la persona titular cregui que la seguretat de la seva clau privada hagi pogut ser compromesa.
10. On podeu trobar més informació sobre els certificats electrònics? ↑
Al web www.aoc.cat.
11. Quins programes heu de tenir instal·lats al vostre ordinador? ↑
S'ha de disposar de la versió 9.1 de l'Adobe Acrobat Reader o superior o programari compatible.
12. Què fer si es clica "enviar formulari" i no rebeu resposta? ↑
En principi caldrà esperar a què el sistema intenti processar la petició. Al final del procés, si hi ha un problema se us avisarà de l'error.
13. Què fer quan es tanca el navegador durant el procés? ↑
En cas que s'hagi premut Envia dins d'Enviar a tramitar i sense rebre resposta, tanqueu el navegador.
Si no esteu segurs d'haver completat del tot la sol·licitud, podeu accedir a La meva carpeta amb un certificat digital. En cas de no tenir certificat, podeu trucar al 012 per a saber si disposa d'una tramitació iniciada. El 012 us facilitarà el número de cas per fer el seguiment del tràmit.
Per a més informació sobre la Seu aneu a la bústia de contacte.
14. On puc obtenir un lector de DNIe? ↑
A qualsevol botiga de informàtica.
15. On puc comprovar la validesa del meu certificat digital? ↑
Al web de CATCert
16. On puc sol·licitar cita prèvia per obtenir el DNIe? ↑
A www.citapreviadnie.es
17. Vull saber més sobre el DNIe ↑
Consulteu www.dnielectronico.es
18. Vull saber més sobre l'Idcat ↑
Consulteu www.idcat.cat