Descripció
Aquest informe té com a finalitat acreditar l’esforç d’integració de la persona estrangera en el marc del procediment d’obtenció de l’autorització de residència temporal (per arrelament social, per arrelament socioformatiu o per circumstàncies excepcionals en el cas de joves extutelats que arriben a la majoria d’edat sense disposar d’una autorització de residència) o de renovació de l’autorització de residència temporal.
En cas de dubte o consulta
Departament d'Acollida i Migracions
Servei de Primera Acollida
Telèfon: 93 572 11 70
Dilluns, dimarts, dimecres i divendres de 9.15 a 15.45 h i dijous de 9.15h a 19 h
Correu electrònic: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)
L'atenció serà únicament telefònica o per correu electrònic, en cas que necessiteu atenció presencial demaneu cita prèvia
Al moment de demanar la cita especifiqueu que és per al departament d'Acollida i Migracions.
Resolució administrativa
Des del Departament de Drets Socials i Inclusió es notificarà a la persona interessada la resolució corresponent.
Qui el pot demanar
Qualsevol persona en situació administrativa regular o irregular a Espanya que compleixi els requisits següents:
- Estar empadronat/da els darrers dos anys a l'Estat Espanyol (o en el seu cas, estar en possessió d'altra documentació que acrediti la seva permanència a Espanya)
- Estar empadronat/da a Montornès del Vallès
- Tenir el passaport en vigor
Requisits comuns
(amb independència al tipus d’autorització d’estrangeria pels quals es pot necessitar aquest):
- Document identificatiu de la persona sol·licitant: passaport o cèdula d’inscripció.
- Certificat d’acollida expedit a l’empara de la Llei 10/2010. Aquest certificat serà el document suficient per acreditar tot el que ha de constar en l’informe d’esforç d’integració.
En cas de no disposar de Certificat d'Acollida es valorarà:
- Sol·licitud signada per la persona sol·licitant.
- Mòduls parcials del Servei de Primera Acollida.
- Documentació acreditativa d’haver participat en activitats formatives, del coneixement i respecte dels valors constitucionals d’Espanya, estatutaris de la CCAA on resideix la persona sol·licitant, i de la Unió Europea, dels drets humans, les llibertats públiques, la democràcia, la tolerància i la igualtat entre homes i dones: títol i/o certificat d’assistència que haurà de fer referència al centre que ha expedit el/s document/s, les dates que va tenir lloc l’activitat formativa, les hores totals de formació rebuda i els continguts impartits. Així mateix, haurà d’anar signada per la persona responsable del centre de formació.
- Documentació acreditativa relativa a l’aprenentatge i coneixement de les llengües oficials del lloc de residència : la persona haurà d’acreditar l’esforç en l’aprenentatge de les llengües oficials a Catalunya. Es considerarà acreditat quan la persona pugui entendre paraules quotidianes i frases simples, i interactuar d’una manera molt senzilla. Aquesta competència es podrà acreditar mitjançant la certificació de coneixements lingüístics.
Documentació específica (segons cada cas):
- Per circumstàncies excepcionals (menors estrangers no acompanyats):
- Certificat de la DGAIA que acrediti que la persona ha estat tutelada o sota protecció de menors.
- Si s’escau, informe de la comunitat autònoma o ajuntament que justifiqui per què no es va poder obtenir l’autorització de residència dins del termini previst.
- Per renovació de l'autorització de residència (quan no es compleix algun dels requisits):
- Autorització de residència que estigui dins del període de renovació (2 mesos abans o 3 mesos després de la caducitat).
- Si cal, requeriment de l’Oficina d’Estrangeria o document que acrediti que s’ha presentat un recurs de reposició o contenciós-administratiu.
- Si ja s’ha obtingut un informe favorable anteriorment, cal aportar el certificat de nivell A2 o superior o un document que demostri haver fet una formació de 90 hores en català o castellà.
Preu de la tramitació
La tramesa per part de l'Ajuntament és gratuïta.
Procediment per iniciar el tràmit
Per Internet
La sol·licitud es pot presentar telemàticament, utilitzant el tràmit d'instància genèrica i adjuntant el formulari de sol.licitud d'informe d'esforç de integració emplenat i signat amb signatura digital o bé manuscrita. El podeu descarregar de l'apartat "Documentació necessària" que trobareu més avall. Per evitar incompatibilitats amb el formulari es recomana utilitzar el navegador Internet explorer.
Iniciar el tràmit
Presencialment
Oficina d'Atenció Ciutadana Centre
Av. de la Llibertat, 2
Cal demanar cita prèvia.
Telèfon: 93 572 11 70
Horari: de dilluns a divendres, de 8.30 a 15 h. Dimarts i dijous de 17 a 19 h
Horari d'estiu (de l'1 de juliol al 31 d'agost): de dilluns a divendres de 8 a 15 h
Oficina d'Atenció Ciutadana Nord (Oficina del Barri)
Carrer Hermanas de la Virgen Niña, 2
Cal demanar cita prèvia
Telèfon: 93 568 81 27
Horari: dilluns, dimecres i dijous, de 8:30 a 15 h. Dimarts de 17 a 19 h
Horari d'estiu (de l'1 de juliol al 31 d'agost): dilluns, dimecres i dijous de 8 a 15 h