CONTACTAR | GUIA DE CARRERS | ES | EN | FR

MIDA DEL TEXT | Augmentar la mida del textMida del text normalReduir la mida del text | SENSE ESTILS

Logotip
Portada > Ajuntament - Seu electrònica > Serveis i tràmits > Tràmits i gestions > Exercici del dret d’accés a les dades personals

Exercici del dret d’accés a les dades personals

Descripció

Aquest tràmit us permet sol·licitar i obtenir informació sobre si les vostres dades de caràcter personal, incloses als fitxers de l’Ajuntament, estan sent objecte de tractament, amb quina finalitat i amb quins usos concrets, així com quin és l’origen de les dades i quines comunicacions s’han realitzat o es pretenen realitzar. 

El dret d'accés es pot exercir sense necessitat de justificació.

Es facilitarà còpia de les dades personals objecte de tractament per l’ajuntament. Aquest dret a còpia no podrà afectar negativament als drets o llibertats d'altres persones, en aquest cas es valorarà si es fa un lliurament parcial de la informació o si es denega.

Rebreu la informació sol·licitada en el mitjà que trieu, en un format llegible i intel·ligible. 

L’Ajuntament podrà denegar el dret d’accés a les seves dades de caràcter personal en els supòsits següents: 

  • Si hi ha una prohibició legal.
  • Si hi ha perill per a la defensa de l'Estat.
  • Si cal garantir la seguretat pública.
  • Si cal protegir els drets i les llibertats de tercers.
  • Si hi ha una intervenció policial.
  • Si cal assegurar el compliment de les obligacions tributàries.
  • Si la Hisenda pública inspecciona l'afectat.

Qui el pot demanar

La mateixa persona interessada, convenientment identificada, o un representant, també identificat, en els casos següents: menors de 14 anys, més grans de 14 anys si la llei ho exigeix, persones amb discapacitat o per voluntat del mateix afectat.

Quina documentació cal aportar

  • Formulari específic de sol·licitud per a l'exercici del dret d'accés a les dades personals.
  • Còpia del DNI o equivalent (NIE o passaport) o signatura electrònica. 

En cas de dubte o consulta 

Ajuntament de Montornès del Vallès
Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC)
Av. de la Llibertat, 2
Telèfon: 93 572 11 70 
Horari: de dilluns a divendres de 8,30 a 15 h, i dimarts i dijous també de 17 a 19 h
Horari d’estiu (juliol i agost): de dilluns a divendres de 8 a 15 hores

Temps de resolució

Des de la recepció de la sol•licitud, hi ha un termini d'un mes per respondre, tant si les dades estan disponibles com si no. Abans de que finalitzi aquest període, aquest termini podrà prorrogar-se altres dos mesos en cas necessari, tenint en compte la complexitat i el nombre de sol·licituds, sent comunicat a l'interessat tot indicant el motiu de la dilació. 

Si passat aquest temps no hi ha resposta o no hi esteu d'acord amb el sentit podeu presentar una reclamació davant de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades (http://apdcat.gencat.cat/ca/drets_i_obligacions/reclamar_i_denunciar/) a través del seu web. 

Sentit del silenci

Negatiu

Preu de la tramitació

Gratuït 

No obstant, en el cas que les sol·licituds siguin manifestament infundades o excessives, especialment degut al seu caràcter repetitiu, es podrà cobrar un preu raonable o negar-se a actuar respecte de la sol·licitud (art. 12.5 RGPD).

Procediment per iniciar el tràmit

Per Internet

Iniciar el tràmit

Presencialment

Ajuntament de Montornès del Vallès
Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC)
Av. de la Llibertat, 2
Horari: de dilluns a divendres de 8,30 a 15 h, i dimarts i dijous també de 17 a 19 h
Horari d’estiu (juliol i agost): de dilluns a divendres de 8 a 15 h

Ajuntament de Sant Feliu de Codines

Av. de la Llibertat, 2 - 08170 Montornès del Vallès

Tel: 93 572 11 70 - Fax: 93 568 27 62 - a/e: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

Amb la col·laboració de:

Diputació de Barcelona