CONTACTAR | ES | EN | FR

MIDA DEL TEXT | Augmentar la mida del textMida del text normalReduir la mida del text | SENSE ESTILS

Logotip
Portada > Comunicació > Notícies > Descobrint l'evolució geològica de Montornès a la Biblioteca

Descobrint l'evolució geològica de Montornès a la Biblioteca

10/10/2024

Fins al 31 d’octubre l’equipament acull l’exposició “Els orígens geològics de Montornès”, formada per quatre plafons que recullen l’article del montornesenc Lorenzo Zafrilla al número 1 de la revista Dalmanla del Centre d’Estudis de Montornès del Vallès.

Les persones que passen aquests dies per la Biblioteca poden aprendre una mica més sobre la geologia del poble amb l’exposició Els orígens geològics de Montornès.

La mostra és una reproducció de l’article que el geòleg montornesenc Lorenzo Zafrilla va redactar per al número 1 de la revista Dalmanla del Centre d’Estudis de Montornès del Vallès, publicada el 2012. Zafrilla és llicenciat en Geologia per la Universitat de Barcelona i Postgrau en hidrogeologia a la Fundació FCIHS-UPC. A més, és estudiant de recerca a l'École polytechnique de Montréal i membre del Centre d’Estudis de Montornès del Vallès (CEMV).

El text fa una explicació detallada del procés de transformació d’animals i plantes des de l’era primària o Paleozoic al territori.

Qui vulgui veure l'exposició ho podrà fer en l'horari habitual de l'equipament fins al 31 d’octubre:

  • De dilluns a divendres, de 15 a 20 h.
  • Dissabtes, de 10 a 13 h.
  • Els dijous també de 9 a 13 h.

La proposta està inclosa en el Dia Internacional de la Geodiversitat i en el programa Parcs i biblioteques, naturalment de la Diputació de Barcelona.

Difusió de la història del poble a través de l’escriptura

El Centre d’Estudis de Montornès del Vallès va editar un total de cinc números de la revista Dalmanla entre 2012 i 2016. A més de l’article sobre la geologia local del primer número, les publicacions van incloure textos sobre altres temes com les mostres d’art contemporani Mont-Art, el procés d’adaptació de les dones nouvingudes a Montornès o la història de Manso Calders, entre altres continguts.

Podeu consultar tots els exemplars de les revistes Dalmanla a la Biblioteca de Montornès. També hi trobareu altres publicacions, com els llibres de les Sessions d’Estudis Montornesencs promogudes per l'entitat i els opuscles de les tertúlies de memòria històrica El temps retrobat.

 

Arxivat a: Cultura i festes
Exposició "Els orígens geològics de Montornès".
La revista Dalmanla en què es va incloure l'article, juntament amb altres publicacions sobre la geologia.
Ajuntament de Sant Feliu de Codines

Av. de la Llibertat, 2 - 08170 Montornès del Vallès

Tel: 93 572 11 70 - Fax: 93 568 27 62 - a/e: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

Amb la col·laboració de:

Diputació de Barcelona