CONTACTAR | ES | EN | FR

MIDA DEL TEXT | Augmentar la mida del textMida del text normalReduir la mida del text | SENSE ESTILS

Logotip
Portada > Comunicació > Notícies > L’Ajuntament reprèn els serveis d’atenció a la ciutadania

L’Ajuntament reprèn els serveis d’atenció a la ciutadania

29/04/2025

Un cop resoltes la major part de les incidències en el sistema informàtic de l’Ajuntament provocades per la fallida elèctrica massiva d’ahir, l’Oficina d’Atenció Ciutadana ha pogut reprendre l’atenció a la ciutadania. Des d’ahir tots els esforços municipals han estat orientats a garantir l’accés a serveis essencials i a la seguretat.

Montornès, com la major part de municipis afectats, es va recuperant paulatinament de l’apagada elèctrica general que va afectar ahir la península ibèrica.

El Comitè d’emergències municipal, reunit de forma urgent ahir al migdia, va decidir dotar l’Ajuntament dels mecanismes necessaris per garantir l’accés de la ciutadania a la centraleta de la Policia Local, i el manteniment dels serveis essencials. De forma immediata també es van seguir totes les indicacions establertes al Document Únic de Protecció Civil Municipal (DUPROCIM) per a casos de fallida en el subministrament elèctric, entre les quals hi ha el seguiment d’espais amb persones potencialment vulnerables com les escoles i el CAP, i l’adquisició d’equips electrògens addicionals. Tot i que l’activitat als equipaments municipals es va veure reduïda, es va mantenir personal a l’Ajuntament, l’OAC i altres equipaments municipals per poder atendre la ciutadania.

Durant les hores que ha durat l’apagada, marcada també pels problemes en les comunicacions telefòniques, la Policia Local ha prestat assistència a persones atrapades en ascensors i a aquelles amb mobilitat reduïda que tenien problemes per accedir al seu domicili. A més, s’ha reforçat el servei policial per tal de poder prestar vigilància específica tant a Montornès Nord, com al centre i a les diverses urbanitzacions. Les actuacions han comptat amb el suport del cos de Protecció Civil de Montmeló.

Un cop recuperat el subministrament elèctric, que ha estat desigual al municipi, l’Ajuntament ha pogut restablir la major part dels serveis. Amb tot, algunes incidències del sistema informàtic impedeixen la realització d’algunes gestions. D’altra banda, ja aquest matí s’ha constatat normalitat en el desenvolupament de serveis com el transport escolar i també als centres educatius.

Arxivat a: Ajuntament, Ciutadania
Ajuntament de Montornès del Vallès.
Ajuntament de Sant Feliu de Codines

Av. de la Llibertat, 2 - 08170 Montornès del Vallès

Tel: 93 572 11 70 - Fax: 93 568 27 62 - a/e: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

Amb la col·laboració de:

Diputació de Barcelona