CONTACTAR | GUIA DE CARRERS | ES | EN | FR

MIDA DEL TEXT | Augmentar la mida del textMida del text normalReduir la mida del text | SENSE ESTILS

Logotip
Portada > Comunicació > Notícies > 15 de març: Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores

15 de març: Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores

15/03/2021

La campanya de divulgació d'enguany que impulsa la Xarxa Local de Consum se centra en el comerç electrònic.

Les restriccions de la pandèmia de la Covid-19 i les noves fórmules de comerç han propiciat un canvi d'hàbits a l'hora de consumir que es preveu que continuarà un cop acabi la crisi sanitària. El comerç electrònic ha anat guanyant terreny com a sistema de compra de productes o de contractació de serveis.

És per això que l’Assemblea General de la Xarxa Local de Consum, impulsada per la Diputació de Barcelona, ha decidit dedicar la campanya informativa que desenvolupa el Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores a aquesta temàtica.

En l'enllaç adjunt trobareu consells per evitar fraus en les compres per Internet, informació sobre seguretat en les transaccions, els segells de qualitat, els drets de les persones consumidores, entre els quals hi ha el dret de desistiment, així com les opcions per reclamar si és necessari.

El primer pas per reclamar és presentar la vostra queixa o reclamació davant l’empresa de comerç electrònic. Si, transcorregut un mes, l’empresa no us ha ofert una solució satisfactòria, els òrgans competents per tramitar la vostra reclamació són els serveis públics de consum locals.

Us facilitem l’enllaç d’accés al servei que ofereix l'OMIC de Montornès:  Reclamació en matèria de consum a través de l'OMIC 

10 consells per evitar els fraus en les compres a Internet 

1.- Procureu que el vostre equip o dispositiu estigui actualitzat i protegit. 
2.- Utilitzeu una connexió segura, eviteu comprar des de xarxes wi-fi públiques. 
3.- Identifiqueu amb claredat el portal on esteu comprant, verifiqueu l’autenticitat dels enllaços en missatges o anuncis. 
4.- Informeu-vos sobre el comerç on compreu: qui són, on tenen la seu social i com posar-s’hi en contacte. Cerqueu comentaris a la xarxa. 
5.- Compareu preus i descofieu d’ofertes massa atractives. 
6.- Valoreu comerços amb adhesió al sistema arbitral de consum o a segells de confiança. 
7.- Reviseu la política de privacitat, faciliteu només les dades personals imprescindibles. 
8.- Utilitzeu exclusivament mitjans de pagament segurs: targetes amb límit de crèdit, virtuals o a través d’intermediaris com ara PayPal. 
9.- No oblideu que si el comerç té seu a la UE, disposeu d’un termini de 14 dies per retornar el producte i una garantia de dos anys; conserveu els comprovants de compra.
10.- I sobretot: si teniu dubtes sobre la fiabilitat d’una botiga en línia, és millor descartar la compra, sempre podreu trobar altres alternatives.

Arxivat a: Consum
.

Arxius adjunts

Ajuntament de Sant Feliu de Codines

Av. de la Llibertat, 2 - 08170 Montornès del Vallès

Tel: 93 572 11 70 - Fax: 93 568 27 62 - a/e: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

Amb la col·laboració de:

Diputació de Barcelona