El jurat ha distingit un total de 14 projectes d’àmbit local, comarcal, provincial i autonòmic en un acte celebrat aquest dimarts al Teatre Margarida Xirgu. L’associació Bruixes Montornès s'ha endut el premi d’àmbit local del municipi.
Aquest dimarts a la tarda Montornès ha acollit la gala dels Premis Eines 2026. És una iniciativa de la Càtedra en Emprenedoria i Innovació Social, adscrita al Centre d’Estudis i de Recerca en Emprenedoria i Innovació Social (CREIS) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Els premis distingeixen els millors projectes de transformació social d’àmbit català, provincial, vallesà i local (de Cerdanyola, Mollet i Montornès). Més de 100 persones han assistit a la cita, celebrada al Teatre Margarida Xirgu.
La sisena edició de la convocatòria ha rebut un total de 53 candidatures. El premi montornesenc, dotat amb 1.500 euros, ha estat per a l’associació Bruixes Montornès. L’entitat, nascuda el 2025, combina els balls de bastons i foc amb la reivindicació del paper de les dones acusades per bruixeria al segle XVII. El projecte Catpèdia Cultura Viva, també de Montornès, ha resultat finalista i ha rebut 750 euros.
El detall dels premis als millors projectes de transformació i innovació social és el següent:
La dotació total dels 14 projectes reconeguts és de 17.500 euros. En el cas de l’àmbit català, el projecte guanyador ha rebut 3.000 euros i el finalista 1.000.
Aposta per l’Economia Social i Solidària
A més de l’entrega dels guardons, la gala dels Premis Eines a Montornès va incloure la presentació de l’Anuari d’Emprenedoria, Economia i Innovació Social 2026. La directora del grup de recerca Digital Society Technologies de la fundació i2CAT, Marta Martorell, va presentar aquesta col·lecció d’experiències territorials i monografies que tracten aspectes com l’impacte dels projectes socials en l’economia i en la societat.
També, Maria Marco i Maria García, de l’Ateneu Cooperatiu del Vallès Oriental, van oferir una ponència sobre l’impacte de l’Economia Social i Solidària al territori. El cor d’adults de l’Escola Municipal de Música, el MontCor, va obrir i tancar la gala amb una actuació musical.