CONTACTAR | ES | EN | FR

MIDA DEL TEXT | Augmentar la mida del textMida del text normalReduir la mida del text | SENSE ESTILS

Logotip
Portada > Comunicació > Notícies > Conscienciació i prevenció contra el maltractament a la gent gran

Conscienciació i prevenció contra el maltractament a la gent gran

12/06/2026

L’Ajuntament de Montornès se suma a la commemoració el 15 de juny del Dia Mundial de la Presa de Consciència sobre l’Abús i el Maltractament a les Persones Grans. A Montornès es duran a terme diverses activitats per sensibilitzar el veïnat sobre la importància de garantir els drets de les persones grans i lluitar contra qualsevol forma de discriminació o maltractament.

Cada 15 de juny es commemora el Dia Mundial de la Presa de Consciència sobre l’Abús i el Maltractament a les Persones Grans. Un any més, l'Ajuntament es significa davant aquest tema i se suma a la campanya impulsada pel Departament de Drets Socials, a través de l’Oficina de Gent Gran Activa, i el Consell de la Gent Gran de Catalunya, i al manifest promogut per un centenar d’entitats d’arreu de Catalunya.

El 19 de desembre de 2011, les Nacions Unides van reconèixer l'abús i el maltractament envers les persones grans com un problema social mundial que afecta la salut i els drets humans de milions de persones i una qüestió que mereix l'atenció de tota la comunitat internacional.

A Montornès, es farà la lectura del manifest aquest diumenge, dia 14, a l'Espai Cultural Montbarri, coincidint amb el cinefòrum sobre la pel·lícula Descuida, yo te cuido, de J Blakeson. La projecció està prevista a les 17.30 h.

D'altra banda, el 15 de juny la façana del Teatre Margarida Xirgu s’il·luminarà de color verd, que és el color que simbolitza la lluita a favor dels drets de la gent gran.

Prevenció i detecció, la clau

Les activitats per a la commemoració del Dia Mundial de la Presa de Consciència sobre l’Abús i el Maltractament a les Persones Grans s’emmarquen en el conjunt d’accions de sensibilització que l’Ajuntament promou contra les discriminacions d’aquest col·lectiu.

Les discriminacions per raó d’edat, l’edatisme, han centrat el darrer any les actuacions municipals de sensibilització, de prevenció i detecció.

Segons les dades de l’Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT), a Catalunya hi ha 256.844 persones de 85 anys o més, amb una clara feminització de la longevitat extrema: el 65,8% són dones. Es preveu que el 2050 el nombre de persones de més de 80 anys augmenti prop d’un 30%.

Maltractaments i abusos, sovint invisibles
Els maltractaments i abusos a les persones grans són sovint fets del tot invisibles per a la resta de la societat, agreujats, en molts casos, per les situacions de vulnerabilitat de les pròpies persones grans. Les agressions es poden manifestar a través del maltractament físic, psicològic, emocional o sexual, però també mitjançant l'abandonament i la negligència. També l'abús econòmic i l'explotació són formes comunes de maltractament que sovint passen desapercebudes.

 

Arxivat a: Gent Gran
.
Ajuntament de Sant Feliu de Codines

Av. de la Llibertat, 2 - 08170 Montornès del Vallès

Tel: 93 572 11 70 - Fax: 93 568 27 62 - a/e: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

Amb la col·laboració de:

Diputació de Barcelona