A l’entorn de 200 persones han assistit a la inauguració d’aquesta mostra ideada pel montornesenc Miguel Santiago del Hoyo, amb prop de 50 postals fotogràfiques de racons emblemàtics del poble. El veïnat la podrà visitar de manera gratuïta fins al 7 de maig al Casal de Cultura.
La Sala Riu Mogent del Casal de Cultura s’ha quedat petita aquest dijous a la tarda amb el tret de sortida a l’exposició de postals “Montornès Ciutat”. Des d’ahir, les parets de l’espai estan decorades amb la cinquantena d’imatges del poble que el montornesenc Miguel Santiago del Hoyo ha captat des del juny de 2025 per posteriorment convertir-les en postals.
Des de llavors, Miguel Santiago del Hoyo ha autoeditat i repartit prop de 40.000 postals per botigues i equipaments del municipi, posant-les a disposició del veïnat de manera gratuïta. Cadascuna d’elles conté una imatge actual d’un racó de Montornès i, al seu revers, una instantània antiga del lloc en qüestió. N’hi ha de construccions i elements patrimonials com Can Roca Umbert, Manso Calders i el Castell de Sant Miquel, entre d’altres. El projecte ha comptat amb el suport de l’Arxiu Històric i de veïns/es que, a títol individual, han cedit algunes imatges.
La inauguració de la mostra ha comptat amb la presència de l’alcalde, José A. Montero, la regidora de Cultura i Festes, Mercè Jiménez, i d’altres regidors/es. Per a l’acte també hi ha col·laborat el Departament de Cultura i Festes, el Centre d’Estudis de Montornès del Vallès (CEMV) i l’Associació Cultural Palau Dalmanla.
L’exposició “Montornès Ciutat” romandrà al Casal de Cultura fins al 7 de maig. L’horari de visita és el següent: els dilluns, dimarts i divendres de 10 a 14 h, i els dimecres i dijous de 16 a 20 h. L'entrada és gratuïta.
Completant la col·lecció
Des d’aquests dies, la Biblioteca Rosa Leveroni ha esdevingut un punt d’intercanvi de postals. S’ofereix la possibilitat de portar-hi postals que la persona tingui repetides a canvi d’altres que encara no en tingui. També hi ha alguns exemplars a establiments comercials i a equipaments com el Casal de Cultura i Can Saurina.