CONTACTAR | ES | EN | FR

MIDA DEL TEXT | Augmentar la mida del textMida del text normalReduir la mida del text | SENSE ESTILS

Logotip
Portada > Comunicació > Notícies > El Servei de Mediació Ciutadana ha gestionat satisfactòriament el 85% dels conflictes

El Servei de Mediació Ciutadana ha gestionat satisfactòriament el 85% dels conflictes

03/05/2016

El servei, que es presta de manera gratuïta, resol problemàtiques relacionades amb la convivència i destaca per la seva immediatesa.

El Servei de Mediació Ciutadana (SMC) ofereix un espai neutral i confidencial perquè els ciutadans puguin arribar a una solució satisfactòria en diferents tipus de conflictes. L’objectiu és millorar les relacions ciutadanes, evitant denúncies que puguin allargar encara més el conflicte. Des de la creació del servei, l'any 2013, s'han atès 226 casos. El 85% han acabat amb un resultat satisfactori.

Conflictes habituals

El 78% dels conflictes que s’atenen tenen a veure amb la gestió de les comunitats de veïns, els sorolls, les obres, etc. El servei també tracta conflictes familiars (el 10,5%), així com conflictes derivats de les activitats econòmiques.

El Servei de Mediació destaca per la seva agilitat. En el 82% dels casos s'inicien els tràmits el mateix dia que es reben les sol·licituds i el 54% dels expedients es tanquen en un termini d’un mes. 

L’equip de mediació està format per professionals provinents de diferents disciplines. Això permet que les situacions es puguin entendre des de les diverses perspectives, i per tant, s’afavoreix el seu abordatge integral.

Sessions de difusió

A més de les actuacions en cas de conflicte, el servei duu a terme accions de difusió. L’any passat es va fer una sessió, amb la col·laboració de l’Oficina del Barri i el departament d'Igualtat, sobre com afrontar positivament els canvis i les pèrdues en les relacions. També s'han dut a terme accions als instituts de secundària i als casals de la gent Gran, i per aquest any s’han programat quatre tallers gratuïts per assessorar les comunitats de veïns.

L'SMC ha estat valorat per la ciutadania amb una puntuació de 7,6 en l’enquesta d’avaluació del Projecte Integral d’Intervenció de Montornès Nord, realitzada fa uns mesos.

Arxivat a: Ciutadania
Membres de les juntes dels casals de la gent gran al taller “La realitat dels conflictes”, a càrrec del Servei de Mediació (imatge d'arxiu)
.
Ajuntament de Sant Feliu de Codines

Av. de la Llibertat, 2 - 08170 Montornès del Vallès

Tel: 93 572 11 70 - Fax: 93 568 27 62 - a/e: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

Amb la col·laboració de:

Diputació de Barcelona