La recuperació dels documents s’ha dut a terme amb la col·laboració de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona
En el marc de les actuacions de recuperació del patrimoni local, l'Arxiu Municipal ha tirat endavant el procés per a la restauració de cinc expedients de quintes dels anys 1916 a 1919. En concret es tracta de diversos documents, annexos a l'expedient general de quintes d'aquells anys, en què els interessats demanaven l'exempció del servei per diversos motius.
Amb el pas del temps, i possiblement a causa d'algun incident, els expedients havien quedat malmesos i presentaven un deteriorament important, especialment causat per l'humitat i els fongs.
La restauracíó ha anat a càrrec de Marta Esteve. El 50% de l'actuació, amb un pressupost de 400 euros, ha estat finançada per l'Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació. El procés de restauració ha inclòs la neteja i desinfecció dels documents, la laminació dels fulls per garantir-ne la integritat i la restitució de paper en aquells llocs on havia desaparegut.
Entre les accions de l'arxiu per a la recuperació documental dels seus fons també hi ha hagut, en els darrers anys, la restauració dels lligalls dels padrons d'habitants més antics de Montornès que daten de 1920, 1924, 1930, 1940 i 1945. Tots els documents es troben a l'Arxiu Municipal on, amb sol·licitud prèvia, poden ser consultats.
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.