Propietaris de diverses parcel·les de Montornès qualificades com a zones verdes o d’equipaments pel PGOU de 1983 han exigit a l’Ajuntament que n’executi l’expropiació
El Ple Municipal ha aprovat, en la sessió ordinària celebrada el 5 de novembre de 2009, incrementar en 461.537,82 euros l'aplicació pressupostària destinada al pagament de les demandes d'expropiacions sol·licitades per diversos propietaris. Aquesta quantitat se sumarà als 215.000 euros consignats al pressupost municipal d'enguany.
Alguns titulars han exigit al Consistori que executi l'expropiació de les seves finques qualificades com a zones verdes o d'equipaments en el Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU), aprovat l'any 1983. La normativa estableix un termini de cinc anys perquè l'administració procedeixi a l'expropiació. Si no ha estat així, els propietaris afectats poden exigir l'expropiació urbanística.
El Plenari va acordar, en la sessió de l'1 d'octubre de 2009, la interposició de recurs contenciós administratiu contra la decisió del Jurat d'Expropiació de Catalunya en relació a dues sol·licituds d'expropiacions, ja que considera que la valoració, fixada a l'entorn d'1,78 milions d'euros, no s'ajusta a preu raonat i motivat.
En el mateix capítol també s'emmarca l'expropiació a petició del propietari d'un terreny que està situat al costat de l'edifici del Centre d'Atenció Primària i que té la qualificació en el PGOU de zona d'equipaments. El titular sol·licita una indemnització de 7,7 milions d'euros.
En altres casos, l'Ajuntament i els propietaris han acordat el preu de l'expropiació mitjançant un conveni, que després ha estat ratificat pel Ple, i la signatura de les actes de pagament i ocupació dels béns i drets expropiats.
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.