CONTACTAR | ES | EN | FR

MIDA DEL TEXT | Augmentar la mida del textMida del text normalReduir la mida del text | SENSE ESTILS

Logotip
Portada > Comunicació > Notícies > Donació de peces ibèriques del jaciment de Sant Miquel

Donació de peces ibèriques del jaciment de Sant Miquel

17/07/2009

L’arxiu municipal incorporarà formalment durant les properes setmanes una trentena de peces trobades al jaciment ibèric del turó de Sant Miquel als anys 60. La donació va a càrrec del Centre Excursionista “Els Blaus" de Sarrià i ha estat possible per la mediació del veí de Montornès Joan Boter.

La donació inclou una trentena de peces ceràmiques que van ser trobades l'any 1968 prop del Castell de Sant Miquel, en el transcurs d'una excursió de l'associació "Els Blaus" de Sarrià.  En aquella sortida, el grup va localitzar en superfície materials que la pluja havia deixat al descobert, prop de l'indret on l'any 1963 s'havien dut a terme excavacions dirigides pels professors Ripoll, Barberà i Monreal.

La donació de peces ibèriques, que es formalizarà per mitjà d'un conveni, anirà a càrrec d'Antoni Mañé, en representació de l'entitat excursionista. Un cop finalitzats els tràmits, l'Ajuntament assumirà la custòdia i conservació dels materials.

L'Arxiu Municipal ha rebut en els darrers anys diverses donacions de material recuperat de la zona abans dels anys vuitanta. La col·lecció municipal inclou dues àmfores reconstruïdes l'any passat a partir de fragments donats, i nombroses peces ceràmiques.

El Ple de l'Ajuntament de Montornès va aprovar el 2 de juliol la declaració de Bé Cultural d'Interès Local per al jaciment ibèric de Sant Miquel.

Arxivat a: General
Conjunt de peces donades
Els fragments corresponen a diversos tipus de recipients
Ajuntament de Sant Feliu de Codines

Av. de la Llibertat, 2 - 08170 Montornès del Vallès

Tel: 93 572 11 70 - Fax: 93 568 27 62 - a/e: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

Amb la col·laboració de:

Diputació de Barcelona