Prop de 150 persones van assistir aquest dilluns a l’acte de presentació del "Montornès a la vista" que des d'aquesta setmana ja es pot trobar a dues llibreries del municipi
L'Església Nostra Senyora del Carme va acollir dilluns l'acte de presentació del llibre Montornès a la vista. Elements per a la descoberta del patrimoni cultural i natural de Montornès del Vallès.
La presentació va comptar amb la presència de l'alcalde, Daniel Cortés, la regidora de Mitjans de Comunicació, Miriam Rubio, de la cap de la secció tècnica de l'Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, Teresa Reyes, i dels autors del llibre, Marga Gené i Magda Alcaide, periodistes del Departament de Mitjans de Comunicació, i de Nicolau Guanyabens, historiador responsable de l'Arxiu Municipal. També van ser presents representants de dues de les empreses patrocinadores, Àngels Bugatell, responsable de l'assessoria jurídica del Circuit de Catalunya i Josep Miquel Escuder, director de la Divisió Industrial de Lucta.
L'acte va incloure la projecció d'un breu audiovisual que mostrava, de forma resumida, el contingut del llibre. Montornès a la vista. Elements per a la descoberta del patrimoni cultural i natural de Montornès del Vallès conté 128 elements del municipi distribuïts entre patrimoni immoble, moble i natural. Cada element conté una fitxa amb dades com ara la ubicació, l'època, l'ús, l'estil i la titularitat. També se'n fa una descripció i la contextualització històrica. Tot plegat s'il·lustra amb 397 imatges que inclouen il·lustracions, i fotografies actuals i antigues. Per complementar la informació s'han inclòs una desena de plànols que permeten situar la major part dels elements.
En acabar l'alcalde, Daniel Cortés, va fer lliurament d'una escultura del Terminus Augustalis i d'una rosa als autors del llibre i als patrocinadors.
Montornès a la vista. Elements per a la descoberta del patrimoni cultural i natural de Montornès del Vallès està a la venda a les llibreries del municipi Enric i Esplai. El preu és de 20 euros.