En total són quatre les aportacions de Montornès a l'avantprojecte del Pla Territorial Metropolità de Barcelona, dues tenen a veure amb la xarxa ferroviària i dues més amb les infraestructures viàries i de mobilitat que afecten el municipi
Aquest document, que ha estat elaborat pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques, determina les reserves de sòl, les àrees de desenvolupament econòmic i demogràfic, i impulsa una xarxa viària i ferroviària fins l'any 2026.
En el capítol dedicat a la xarxa ferroviària, l'Ajuntament proposa a la Generalitat, com a prioritat, la inclusió del projecte de construcció d'una estació de rodalies de la línia Barcelona - Portbou a Montornès Nord. Aquesta històrica reivindicació del municipi no ha estat incorporada a l'avantprojecte del Pla Territorial Metropolità de Barcelona, tot i que sí que es va integrar fa uns mesos en un pla de transport de rodalies del govern autonòmic.
La segona proposta en matèria ferroviària del Consistori té a veure amb la denominació de la futura estació de la línia orbital que es construirà al Circuit de Catalunya. L'Ajuntament planteja que, donada la proximitat amb el municipi, s'inclogui en la denominació el topònim de Montornès del Vallès.
Els dos suggeriments de Montornès a la planificació d'infraestructures viàries del Pla Territorial Metropolità de Barcelona són, d'una banda, que la via projectada al marge esquerre del riu Besòs, la BV-5001, no inclogui en el seu traçat l'avinguda d'Ernest Lluch, i d'altra banda, que la prolongació de la C-35 Granollers - Maçanet no arribi fins el sector industrial de Can Parellada. L'Ajuntament proposa que el traçat d'ampliació de la C-35 acabi a la rotonda de la BV-5002, a l'alçada de l'empresa Lucta.Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.