El Ple de l’Ajuntament de Montornès ha aprovat la modificació de les ordenances fiscals que entraran en vigor l’1 de gener de 2008. L'any vinent els impostos i taxes de Montornès tindran en termes generals un increment del 3%.
El Ple de l’Ajuntament, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat la modificació dels impostos i taxes per a l’any 2008.
En termes generals s’ha fixat un increment del 3%, que se situa per sota de les recomanacions d'organismes oficials com el Consell Econòmic i Social de Barcelona, que proposa un 3,2%.L’impost sobre béns immobles (IBI) i l’impost sobre els vehicles de tracció mecànica s’apujaran el 3%. En el cas de l’IBI l’any vinent es mantenen les bonificacions per als habitatges de protecció oficial i s’introdueix una bonificació per a les persones menors de 33 anys que hagin comprat el seu primer habitatge. La bonificació s’aplicarà els dos primers anys de l’adquisició i el percentatge de l’ajut dependrà dels ingressos dels sol·licitants.
L’impost sobre vehicles de tracció mecànica s'ha modificat per incorporar les bonificacions previstes en la legislació vigent. En aquest cas s’ha previst una bonificació del 75% de l’impost per als vehicles elèctrics o biomodals, solars, amb pila d’hidrogen o que utilitzin fonts d’energia alternatives i/o combustibles ecològics menys contaminants, com ara el metà, a excepció expressa del biodiesel.
Pel que fa a les obres, l’any 2008 es mantenen les bonificacions i exempcions en els impostos i taxes derivats de la incorporació de millores pel que fa a la gestió energètica dels habitatges i les condicions d’accessibilitat.
La taxa de les llicències per l’inici d’activitat també incorporarà una bonificació del 50% per a les activitats o comerços que s’estableixin per primera vegada dintre del casc o nucli de població de Montornès.
Després de l’aprovació inicial de les ordenances s’obre un termini d’exposició pública de 30 dies.
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.