El Ple de l'Ajuntament ha aprovat aquesta setmana l'organització municipal per al mandat 2019 – 2023. Entre les novetats hi ha la creació de tres comissions informatives per a les àrees de Presidència i Gestió Econòmica, Territori i Seguretat Ciutadana, i Acció Social i Ciutadania. El Ple Municipal manté totes les competències que li atorga la llei, tret de les certificacions d'obres i dels expedients sancionadors sobre gossos potencialment perillosos que continuen delegats en la Junta de Govern Local.
Aquest dijous el Ple Municipal ha aprovat en sessió extraordinària i urgent, l'organització i funcionament de l'Ajuntament durant el mandat 2019-2023. El document estableix la periodicitat de les sessions del ple, que es continuaran celebrant el primer dijous hàbil de cada mes a les 19.30 h; les comissions informatives i els nomenaments dels representants de la Corporació en els òrgans col·legiats que són de competència del plenari. La proposta també fixa les dedicacions exclusives i parcials, les retribucions i les indemnitzacions als regidors/es, així com les assignacions als grups polítics municipals.
Una de les novetats destacades és la creació de tres comissions informatives dividides per àrees on es tractaran els assumptes que hagin d'ésser sotmesos a la decisió del Plenari de la Corporació o de la Junta de Govern. N'hi haurà una per a temes de les àrees de Presidència i Gestió Econòmica, una altra per a Territori i Seguretat Ciutadana i Convivència; i una tercera per a qüestions relacionades amb Acció Social i Ciutadania.
La composició és proporcional a la representativitat dels grups municipals, d'acord amb els resultats de les eleccions del 26 de maig. Estarà formada per 11 membres: 5 de Motornès en Comú; 2 del PSC; 1 de Més per Montornès; 1 de Ciutadans; 1 del PP; i 1 de Montornès per la República.
El Ple Municipal manté totes les competències que li atorga la llei, tret de les certificacions d'obres i els expedients sancionadors sobre gossos potencialment perillosos que es deleguen en la Junta de Govern Local.
Quadre de retribucions:
Càrrec |
Nom i cognoms |
Dedicació mínima |
Import en euros |
Alcalde |
José A. Montero Domínguez |
Exclusiva |
47.387,00 |
Regidor delegat de l’Àrea de Seguretat Ciutadana i Convivència, regidor d’esports, d’organització i desenvolupament del personal, de Serveis Municipals, Obres Públiques i Via Pública |
Juan José Fernández Martín |
70% |
29.366,40 |
Regidor delegat de l’Àrea de Ciutadania i regidor de Mitjans de Comunicació, de Joventut, d'Infància, de Consum i de Cooperació Internacional |
Sergio Carrillo Quintanilla |
50 % |
20.976,00 |
Regidora delegada de l'Àrea del Territori, regidora de Medi Ambient i Sostenibilitat, de Participació Ciutadana i de Salut Pública |
Mar García Martos |
55 % |
23.073,60 |
Regidora delegada de l'Àrea de Gestió Econòmica, regidora de Serveis Socials i Ciutadania, i de Gent Gran |
Natalia Segura Giménez |
60 % |
25.171,20 |
Regidor delegat de l'Àrea d'Acció Social, regidor de Noves Tecnologies, d'Habitatge, i d'Ocupació, Promoció Econòmica i Comerç |
Jordi Delgado Mengual |
36 % |
15.102,72 |
Regidora de Cultura, Festes i Patrimoni i de Promoció del Municipi |
Mercedes Jiménez Cerezuela |
45% |
18.878,40 |
Regidor a de Polítiques d'Igualtat, i de Bon Govern, Planificació i Transparència |
Ana Madrona Rey |
36 % |
15.102,72 |
La retribució de la dedicació mínima que consta en la taula anterior està calculada sobre el que correspondria a un regidor amb dedicació exclusiva (41.952,00.-€). Les quantitats són brutes anuals.
Indemnitzacions
Concepte |
Import en € |
Per assistència a Plens (per sessió) |
200 |
Per assistència a Comissions Informatives (per sessió) |
100 |
Per assistència a la Junta de Portaveus (per sessió) |
100 |
Per assistència a la Comissió Especial de Comptes (per sessió) |
100 |
Assignacions als grups municipals
Component fix per grup: 450 €
Component variable en funció del número de regidors: 325 € (per regidor)
Aquestes quantitats són brutes i seran satisfetes mensualment.