Durant el mes de juliol s’han enllestit els treballs de condicionament de nou domicilis del poble, on viuen persones més grans de 65 anys, amb problemes de dependència o de mobilitat. L’actuació s´ha dut a terme mitjançant un programa d’ajuts de la Diputació i amb la col·laboració de l’Ajuntament de Montornès
Rutines del dia a dia com prendre una dutxa o rentar els plats són una mica més fàcils des del mes de juliol per a algunes persones grans de Montornès amb problemes de dependència i de mobilitat. L’Ajuntament, mitjançant un programa d’ajuts de la Diputació de Barcelona, ha dut a terme petites reformes en nou habitatges del poble, amb l’objectiu que les persones grans que hi viuen i que es troben en situació de vulnerabilitat millorin la seva qualitat de vida a casa amb condicions d’habitabilitat i d’accessibilitat adequades.
Es tracta, en la majoria de casos, d’adaptacions de banys i de cuines, en què s’han substituït banyeres per plats plans i s’han afegit agafadors i altres elements d’ajuda. La Diputació de Barcelona, impulsora del pla, subvenciona el 80% de l’actuació i l’Ajuntament assumeix en 20% restant.
Els arranjaments es van començar al mes de juny i van finalitzar al juliol. El cost estimat de promig dels treballs és de 1.500 euros.
El Departament de Serveis Socials ha estat l’encarregat de gestionar l’accés als ajuts d'aquest programa que la Diputació de Barcelona ha posat en marxa per segona vegada. La primera va ser al 2010 i va permetre fer reformes a vuit habitatges de persones grans del poble.
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.





