Darrerament s’ha celebrat la cloenda del curs 2024-25 dels programes de Lectoescriptura i Fem els deures, a Montornès coordinats per l’associació REIR. Enguany els dos projectes han comptat amb la participació de més d’un centenar d’infants i joves.
Amb l’acabament del curs escolar, aquests dies també ha finalitzat un nou curs dels programes socioeducatius de Lectoescriptura i "Fem els deures" mitjançant diversos actes de cloenda.
L’associació Recursos Educatius per la Infància en Risc (REIR) dinamitza ambdós projectes al municipi des de fa anys, amb l’objectiu de contribuir a l’èxit escolar d’infants i adolescents millorant la igualtat d’oportunitats. Alhora, esdevé una eina per combatre el fracàs a l’escola, posant al centre les emocions i la seguretat personal.
D’una banda, aquest curs un total de 35 infants de 1r i 2n de totes les escoles han seguit el programa de Lectoescriptura, que consisteix a reforçar la comprensió oral, la lectura en veu alta i les capacitats de redacció. A les sessions de cloenda, infants i famílies han realitzat activitats conjuntes que han inclòs la creació d’històries i jocs com un bingo i un “Què tinc al cap?”.
D’altra, el programa "Fem els deures" ha atret prop d’un centenar d’alumnes de 3r de primària a 4t d’ESO: 39 infants i 45 joves. Les trobades de suport escolar han culminat amb un taller d’artteràpia per a famílies amb la intenció de treballar el vincle familiar i les emocions.
Les sessions de Lectoescriptura i Fem els deures tenen lloc als centres infantils Pintor Mir i La Peixera i als centres juvenils Satèl·lit i Sputnik.
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.