CONTACTAR | ES | EN | FR

MIDA DEL TEXT | Augmentar la mida del textMida del text normalReduir la mida del text | SENSE ESTILS

Logotip
Portada > Comunicació > Notícies > Organització municipal per al mandat 2023 – 2027

Organització municipal per al mandat 2023 – 2027

07/07/2023

El Ple de l'Ajuntament ha aprovat aquesta setmana l'organització municipal per al mandat 2023 – 2027. El nou equip de govern està format pels 7 regidors i regidores de Montornès en Comú (MEC) i per l'únic regidor d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC). Una de les novetats introduïdes en la nova organització és que les sessions plenàries se celebraran a les 18.30 h, una hora abans del que es feia fins ara.

Aquest dijous el Ple municipal ha aprovat, en sessió extraordinària i urgent, l'organització i funcionament de l'Ajuntament durant el mandat 2023 - 2027.  El document estableix la periodicitat de les sessions del Ple, que es continuarà celebrant el primer dijous hàbil de cada mes, però a les 18.30 h; les comissions informatives; i els nomenaments dels representants de la Corporació en els òrgans col·legiats que són de competència del plenari. La proposta també fixa les dedicacions exclusives i parcials, les retribucions i les indemnitzacions als regidors/es, així com les assignacions als grups polítics municipals.

En el nou mandat es mantenen les tres comissions informatives dividides per àrees, on es tractaran els assumptes que hagin d'ésser sotmesos a la decisió del Plenari de la Corporació o de la Junta de Govern. N'hi haurà una per a temes de les àrees de Presidència i Gestió Econòmica, una altra per a Territori i Sostenibilitat, i Seguretat Ciutadana i Convivència; i una tercera per a qüestions relacionades amb Acció Social i Ciutadania.

La composició és proporcional a la representativitat dels grups municipals, d'acord amb els resultats de les eleccions del 28 de maig. Estarà formada per 11 membres: 4 de Montornès en Comú; 3 del PSC; 2 de FEM; 1 del PP; i 1 d'ERC.

El Ple municipal manté totes les competències que li atorga la llei, tret de les certificacions i de factures de contractes que siguin de competència plenària i els expedients sancionadors sobre gossos potencialment perillosos que es deleguen en la Junta de Govern Local. 

El cartipàs 2023 - 2027

El document estipula el nomenament i les competències de les cinc tinences d'alcaldia i de les regidories delegades de les àrees de Presidència, d'Acció Social, de Ciutadania, de Gestió Econòmica, de Territori i Sostenibilitat, i de Seguretat Ciutadana i Convivència.

Com a novetat destaca, d'una banda, la incorporació dels àmbits de Memòria Democràtica i Benestar Animal, i de l'altra, l'actualització de les denominacions dels àmbits Feminisme i Diversitat; TIC i Municipi Digital; Acollida i Migracions; Medi Ambient i Transició Energètica; Residus i Neteja; i Manteniment i Serveis Urbans. 

Quadre de retribucions:

Càrrec

Nom i cognoms

Dedicació mínima

Import en euros

Alcalde

José A. Montero Domínguez

Exclusiva

51.803,36

Regidor delegat de l’Àrea d'Acció Social, regidor de Comunicació, de TIC i Municipi Digital i d'Habitatge

Jordi Delgado Mengual

36%

17.335,78

Regidora delegada de l'Àrea de Gestió Econòmica, regidora d'Organització i Desenvolupament del Personal, de Gent Gran i de Feminisme i Diversitats

Natalia Segura Giménez

65%

31.300,64

Regidor delegat de l’Àrea de Seguretat Ciutadana i Convivència, regidor de Memòria Democràtica, de Medi Ambient i Transició Energètica, i de Residus i Neteja

Sergi Martínez Mitjavila

60%

28.892,92

Regidora delegada de l’Àrea del Territori i Sostenibilitat, regidora de Mobilitat i de Salut Pública

Maria del Mar Garcia Martos

55%

26.485,20

Regidora delegada de l’Àrea de Ciutadania i regidora de Participació Ciutadana

Mercedes Jiménez Cerezuela

60 %

28.892,92

Regidora de Benestar Social, de Joventut, d’Infància, de Cooperació Internacional i de Benestar Animal

Evelyn de la Rosa Garcés

50 %

24.077,34

Regidor d’Esports

Marc Fuentes Molina

25 %

12.038,74

La retribució de la dedicació mínima que consta en la taula anterior està calculada sobre el que correspondria a un regidor amb dedicació exclusiva (48.154,82.-€). Les quantitats són brutes anuals.

Indemnitzacions

Concepte

Import en €

Per assistència a Plens (per sessió)

220

Per assistència a Comissions Informatives (per sessió)

110

Per assistència a la Junta de Portaveus (per sessió)

110

Per assistència a la Comissió Especial de Comptes (per sessió)

110

Assignacions als grups municipals:

Component fix per grup: 500 €
Component variable en funció del número de regidors: 275 € (per regidor)

Aquestes quantitats són brutes i seran satisfetes mensualment.

 

Arxivat a: Ajuntament
Ple d'aprovació de l'organització municipal per al mandat 2023-2027

Arxius adjunts

Ajuntament de Sant Feliu de Codines

Av. de la Llibertat, 2 - 08170 Montornès del Vallès

Tel: 93 572 11 70 - Fax: 93 568 27 62 - a/e: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

Amb la col·laboració de:

Diputació de Barcelona