Mentre duri l'estat d'alarma i per a supòsits d'urgència, les persones que no disposin de certificat electrònic podran presentar sol·licituds i documentació a l'Ajuntament per correu electrònic. De manera excepcional també hi haurà l'opció de fer tràmits telefònicament.
La crisi sanitària ha convertit la via telemàtica en l'únic camí d'accés de la ciutadania a l'administració, ja que, des de l'inici de la crisi, l'atenció presencial no és possible. L'Ajuntament ha pres mesures per facilitar la realització de tràmits per a les persones que no disposen de certificat electrònic o fins i tot d'Internet.
En casos d'urgència i si no es disposa de certificat digital, es podran presentar sol·licituds i documents adjunts a través l'adreça (Necessites javascript per veure aquest correu-e). Es recomana trucar a l'Ajuntament per aclarir qualsevol dubte en relació a la documentació que cal aportar en cada cas.
Per a situacions excepcionals en què tampoc es disposi de correu electrònic, la persona interessada podrà realitzar el tràmit telefònicament trucant al 93 572 11 70 (de dl. a dv. de 8 a 15 h).
El Consistori també ha habilitat sistemes alternatius com la trucada telefònica o la videoconferència per tal que el personal municipal pugui verificar la identitat de la persona interessada quan no disposi de cap altre sistema d'identificació digital.
L'IdCAT Mòbil, una solució immediata per a dispositius mòbils
Tot i les facilitats implantades per l'Ajuntament en relació a la tramitació, la via telemàtica amb certificat digital continua sent la més segura per a la realització de tràmits. Si no es disposa de certificat i davant la impossibilitat d'accedir presencialment a cap entitat emissora, existeix l'opció d'obtenir en línia l'IdCAT Mòbil. Es tracta d'un certificat digital vàlid per a la tramitació telemàtica des de dispositius mòbils a totes les administracions de l'àmbit de Catalunya.
Es pot obtenir a través del portal https://idcatmobil.seu.cat/.
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.