CONTACTAR | ES | EN | FR

MIDA DEL TEXT | Augmentar la mida del textMida del text normalReduir la mida del text | SENSE ESTILS

Logotip
Portada > Comunicació > Notícies > Formació i contractacions per millorar l'ocupabilitat

Formació i contractacions per millorar l'ocupabilitat

17/02/2020

Aquesta setmana es posaran en marxa les accions formatives del 2020 organitzades pel departament d'Ocupació, Promoció Econòmica i Comerç, amb els recursos obtinguts del SOC en el marc de la convocatòria Treball als barris 2019-20. La formació s'acompanyarà amb la contractació de 12 persones per mitjà de Plans d'Ocupació.

El departament municipal d'Ocupació, Promoció Econòmica i Comerç enllesteix la posada en marxa d'una nova edició del Dispositiu d’Inserció Laboral DIL Barri Olimpia que anualment es dedica a les persones amb més dificultats a l’hora de trobar feina i també al col·lectiu femení. Des de gener es duen a terme tres sessions informatives setmanals per les quals han passat un centenar de persones.

A més de l’acompanyament personalitzat, els itineraris formatius del DIL inclouran matèries com la gestió de residus, l’atenció al client i la resolució de conflictes, les comandes i la cuina saludable. Les formacions incorporen mòduls de competències transversals, noves tecnologies, i pràctiques a empreses.

També s’han previst sessions sobre emprenedoria social i economia feminista. 

Plans d'ocupació vinculats a la formació  

Aquesta setmana es posarà en marxa un curs de Gestió de residus, sostenibilitat i economia circular, de 150 hores. Les persones que el segueixin tindran l’oportunitat d’accedir a un pla d’ocupació de 6 mesos. En total es contractaran 4 operaris/es per a tasques de neteja viària, 1 informador/a sobre gestió de residus i 2 dinamitzadors/es comercials, per donar suport als establiments en matèria de reciclatge. La formació va dirigida a persones amb atur de llarga durada i que no cobrin prestació contributiva.

El mes de març s'iniciarà una nova edició formativa de l’Escola Popular d’Economia Feminista, adreçada a dones que estiguin a l'atur i que tinguin interès per l’autoocupació col·lectiva o el cooperativisme dins del sector privat de la gestió administrativa, recepció i/o l’atenció al client. Les dones que segueixin aquesta formació tindran l'opció de presentar-se a un altre Pla d'Ocupació, també de 6 mesos, mitjançant el qual es contractaran 5 dones per realitzar tasques d’auxiliar de serveis i seguiran un cicle sobre emprenedoria de 135 hores. L'objectiu és que al final de la contractació, les participants puguin tirar endavant un projecte col·lectiu d'emprenedoria. 

Les persones interessades es poden adreçar al departament municipal d'Ocupació Promoció Econòmica i Comerç (c. de la Pau, 10) a l'Oficina del barri (c. de las Hmnas. de la Virgen Niña, 2) o al punt d'atenció ocupacional del CJ Satèl·lit (c. de la Llibertat, 10).

 

Arxivat a: Promoció Econòmica
Formació d'atenció al client i resolució de conflictes (DIL Barri - Olímpia 2019)
Sessió formativa de l'Escola Popular d'Economia Feminista (DIL Barri - Olímpia 2019)
Ajuntament de Sant Feliu de Codines

Av. de la Llibertat, 2 - 08170 Montornès del Vallès

Tel: 93 572 11 70 - Fax: 93 568 27 62 - a/e: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

Amb la col·laboració de:

Diputació de Barcelona