Aquest dijous, dia 11, l’Ajuntament i ADIF han signat l’acta de recepció per part del Consistori de les obres de condicionament dels carrers de Can Parellada i de Carles Riba. Després de la signatura del document l’empresa pública gestora de les obres de l’AVE, ha obert els dos carrers al trànsit de vehicles i de vianants.
El carrer de Can Parellada disposa de voreres noves i de serveis renovats, com ara l’enllumentat públic, des de la rotonda a la qual conflueixen els camins de Masferrer i el Raval fins a la rotonda que enllaça els carrers de Carles Riba i de Federico Garcia Lorca. Aquest és el tram que ha estat tancat al trànsit des del 23 de març de 2009 a causa dels treballs de construcció del traçat de l’AVE.
Les pluges i el mal temps dels primers mesos de 2010 van fer inviable l’acabament dels treballs al carrer de Can Parellada a final del mes de juny, tal com preveia la planificació de desenvolupament del projecte. Davant la circumstància, l’empresa adjudicatària, ALDESA PEI, va decidir continuar la construcció del traçat al carrer de les Tres Creus. Per aquest motiu, el febrer de 2010 aquesta via va ser tallada al trànsit en direcció a Montmeló. En aquests moments el carrer de les Tres Creus és obert a la circulació en ambdós sentits.
Els treballs al carrer de Can Parellada també han permès, d’una banda, renovar el subministrament d’aigua al polígon industrial i sobretot el sistema d’hidrants, i d’una altra, millorar la comunicació entre aquesta zona industrial i el polígon industrial el Raiguer.
Millores urbanístiques al carrer de Carles Riba
Pel que fa al carrer de Carles Riba, també obert al trànsit aquest dijous, l’Ajuntament i ADIF van acordar dur a terme l’ampliació de les voreres i la construcció de noves al carrer de Carles Riba, en el tram comprès entre els carrers de Can Parellada i de la Llibertat.
Les millores urbanístiques al carrer de Carles Riba es complementen amb la supressió del reductor de velocitat, situat a la confluència d’aquesta via amb l’avinguda del riu Mogent.
Montornès s’ha vist afectat pel tram del projecte d’obres del traçat de l’AVE del sector Mollet – Montornès – la Roca. En aquest cas l’obra es va subdividir en dos trams: el que uneix Mollet i Montornès, i el que va de Montornès a Vilanova i a la Roca del Vallès.
ADIF, l’empresa pública adscrita al Ministeri de Foment i encarregada de les infraestructures ferroviàries de l’Estat, va començar els primers treballs de construcció del traçat a Montornès Nord al segon semestre de 2008.
L’execució de les obres va provocar diversos canvis i alteracions als accessos a Montornès Nord i actuacions com, per exemple, el trasllat de la torre de l’aigua de la Masia de Masferrer.