El Ple Municipal ha aprovat la sol·licitud d’adhesió de Montornès a l’Agrupació de Municipis titulars de Transport Urbà de la segona corona metropolitana de Barcelona (AMTU)
L'Agrupació de Municipis titulars de Transport Urbà de la segona corona metropolitana de Barcelona, constituïda l'any 2001, és una associació sense ànim de lucre que té com a finalitat promoure i millorar els transports municipals del seu àmbit i la mobilitat en general de la regió metropolitana de Barcelona.
Entre els objectius concrets de l'AMTU, hi ha la demanda d'un millor finançament i una dotació d'infraestructures de mobilitat que es correspongui amb el volum de població i l'activitat econòmica i industrial dels pobles que conformen la segona corona metropolitana de Barcelona.
La població representada per l'AMTU supera els 1.650.000 habitants i l'any 2007, segons les dades de l'Agrupació, els transports urbans d'aquest organime van moure més de 41 milions de viatgers, la qual cosa la converteix en el segon operador de transport públic en bus de Catalunya.
La incorporació de Montornès a l'AMTU, acordada a la sessió plenaria celebrada el 2 d'octubre, representarà un cost de 2.354,90 euros anuals. A canvi l'Ajuntament pot obtenir, durant els propers 4 anys, ajuts econòmics per a la posada en marxa de projectes i d'iniciatives relacionades amb el transport urbà.
L'adhesió del municipi a l'AMTU és una de les primeres actuacions de la recent creada regidoria de Mobilitat i Transport urbà.
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.