El Ple Municipal va aprovar a la sessió extraordinària del 12 de juliol de 2007 la proposta d’organització municipal per al mandat 2007 – 2011. A la mateixa sessió es va donar coneixement del decret de l’alcaldia que determina el cartipàs municipal que va entrar en vigor el dia 27 de juny
La proposta d’organització i funcionament de l’Ajuntament estableix la periodicitat de les sessions del plenari, la creació i composició de les Comissions Informatives, els nomenaments dels representants de la Corporació en els òrgans col·legiats que són de competència del plenari.
El document també fixa les dedicacions exclusives i parcials, les retribucions i indemnitzacions als regidors i les assignacions als grups polítics municipals.
En aquest mandat 2007 – 2011, el Plenari de l’Ajuntament celebrarà les sessions ordinàries el primer dijous hàbil de cada mes, a les 20.30h, una hora més tard del que es feia fins ara.
Les comissions informatives tindran un total de set membres inclòs el president i les formaran dos regidors del grup municipal del Partit dels Socialistes de Catalunya – Progrés Municipal, dos regidors del grup municipal d’Iniciativa per Catalunya Verds Esquerra Unida i Alternativa, un regidor del grup municipal de Convergència i Unió, un regidor del grup municipal del Partit Popular i un regidor del grup municipal Ciutadans – Partit de la Ciutadania.
A l’Ajuntament de Montornès, hi ha creades quatre comissions informatives que són la de l’àrea de Presidència, la de l’àrea del Territori, la de l’àrea d’Administració i Economia i la comissió informativa de l’àrea de Serveis Personals.
La proposta d’organització municipal, aprovada ahir pel Ple Municipal, inclou la incorporació a l’organigrama del Consistori d’una gerència la funció principal de la qual serà la de convertir els objectius polítics d’actuació en objectius estratègics i de gestió.
El document d’organització municipal també preveu la integració en l’administració d’un coordinador d’àrees i departaments i d’un coordinador de serveis.
La dedicació de l’Alcalde serà exclusiva i retribuïda amb 56.832,16 euros (bruts anuals). Segons la proposta salarial de l'Associació Catalana de Municipis i Comarques pels càrrecs electes locals de municipis entre 10.001 i 20.000 habitants, els alcaldes han de rebre una retribució mínima de 60.516 euros anuals.
El regidor delegat de l’àrea de Serveis Personals tindrà dedicació parcial del 80% de la jornada i una assignació de 40.920 euros (bruts anuals). La regidora de Mitjans de Comunicació i Noves Tecnologies disposarà d’una dedicació parcial del 40% de la jornada i la retribució serà 20.460 euros (bruts anuals).
El regidor delegat de l’àrea del Territori; la. regidora de Salut Pública, Consum i Benestar Social; la regidora de Cultura i Festes i Participació Ciutadana; i el regidor delegat de l’àrea d’Administració i Economia tindran una dedicació parcial del 33% de la jornada i es retribuirà amb 16.879 euros (bruts anuals).
El regidor de Medi Ambient, Cooperació Internacional, Seguretat Ciutadana i Protecció Civil no té assignada dedicació retribuïda.
Els regidors percebran indemnitzacions per la seva concurrència i assistència a les sessions dels òrgans col·legiats dels quals formen part, tret dels regidors que exerceixen el càrrec amb dedicació exclusiva o parcial. Així, el document d’organització municipal fixa per assistència a plens 100 euros per sessió (bruts), per assistència a les comissions informatives 100 euros per sessió (bruts), per assistència a la Junta de Govern Local 100 euros per sessió (bruts) i per assistència a la Junta de Portaveus 100 euros per sessió (bruts).
Les assignacions als grups municipals seran de 500 euros (bruts mensuals) per grup municipal i 200 euros (bruts mensuals) per regidor.