L'experiència forma part d'un programa pilot, impulsat per la Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona, que es portarà a terme enguany a sis municipis.
En concret es passaran a suport informàtic les actes dels plens municipals celebrats a Montornès des de l'any 1877, fins l'any 2003. El conjunt d'informació s'inclou en 17 lligalls i 55 llibres. En total es digitalitzaran 10.184 pàgines.
El cost de tot plegat és de 3.425€, la meitat dels quals seran finançats per la Diputació de Barcelona.
La feina ha estat adjudicada a l'empresa ADHOC SYNECTIC SYSTEMS, S.A que es traslladarà a l'arxiu per incorporar la informació. Posteriorment farà el tractament necessari per convertir els arxius al format pdf i els lliurarà a l'Ajuntament en un disc dur extern. La previsió és que el procés estigui enllestit cap al mes d'octubre.
Juntament amb Montornès, formen part del programa pilot de digitalització els municipis de Caldes de Montbui, Canet de Mar, Setmentat, Polinyà i Terrassa.
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.