Dia i hora: diumenge 20/12/2009 a les 11:00
Lloc: Jardins del Doctor Pedro Chavarría
Aquesta activitat tanca el programa d'actes de la festa d'hivern dedicada al patró Sant Sadurní que es va iniciar el 15 de novembre
Els resultats de les campanyes han permès definir el jaciment com un castellum romà o una fortificació militar d'època republicana (final del segle II - principi del segle I ac) amb una superfície d'uns 2.000 metres quadrats.
L'enclavament és únic a Catalunya i a la península per la cronologia que presenta, per la seva funcionalitat, per les restes arqueològiques exhumades i per l'estat de conservació que permet la investigació de la planta.
Les intervencions arqueològiques han permès definir els àmbits i posar al descobert estructures murals amb pintures del primer estil pompeià, una gran cisterna i nombroses peces de l'època.
La fortificació tenia una funció clarament estratègica. Estava situat al costat de la via Hercúlia, a mig camí entre Emporion (Empúries) i Tarraco (Tarragona), i permetia controlar la plana del Vallès, la confluència del Mogent i el Congost i les vies d'accés cap el Maresme, i cap a Vic.
La sortida es farà des dels jardins dels Doctor Pedro Chavarría.
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.