CONTACTAR | ES | EN | FR

MIDA DEL TEXT | Augmentar la mida del textMida del text normalReduir la mida del text | AMB ESTILS

Logotip
Portada > Ajuntament - Seu electrònica > Serveis i tràmits > Tràmits i gestions > Reconeixement de grau de discapacitat

Reconeixement de grau de discapacitat

Descripció

Les persones amb discapacitat han de sol·licitar una valoració de l’Institut Català d’Assistència i Serveis Socials que els reconegui el grau de disminució que els correspon segons les taules de valoració establertes. El reconeixement oficial de la situació de discapacitat és un requisit indispensable per accedir a les prestacions econòmiques i les accions assistencials que la Llei de Serveis Socials reconeix per a les persones amb discapacitat.

El certificat de reconeixement de discapacitat és un document acreditatiu de la condició de discapacitat que indica el diagnòstic i el grau de disminució expressat en percentatge i l’expedeixen els equips de valoració i orientació dels centres d’atenció a les persones amb discapacitat (CAD) de la Generalitat de Catalunya.

El certificat s’atorga a aquelles persones amb una discapacitat igual o superior al 33% del barem establert per la normativa.

Per a què serveix el certificat?

Una vegada s’hagi expedit el certificat de reconeixement de la situació de discapacitat la persona beneficiària s’ha de dirigir al departament de Serveis Socials de l’Ajuntament per a informar-se de les accions assistencials a les que pot accedir.

En cas de dubte o consulta

Departament de Serveis Socials de l’Ajuntament
Telèfon: 93 572 11 70 Ext. 3
Correu electrònic: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

L'atenció serà únicament telefònica o per correu electrònic, en cas que necessiteu atenció presencial demaneu cita prèvia

Oficina de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya
Carrer Sant Jaume, 48 (Granollers)
Telèfon: 93 879 20 86

Sentit del silenci

Negatiu. En cas de silenci administratiu la sol·licitud es considera desestimada.

Resolució administrativa

El reconeixement del grau de disminució per part del Departament de Benestar i Família de la Generalitat.

Temps de resolució

El termini màxim de resolució i notificació del procediment és de 3 mesos a comptar a partir de la valoració realitzada pels professionals del CAD. El termini que pot transcórrer des de l’entrada de la sol•licitud a qualsevol registre del Departament

Qui el pot demanar

  • Les persones que pateixen alguna malaltia permanent que pot comportar unes conseqüències que generin una discapacitat per a les activitats de la vida diària.
  • Les persones que pateixin alguna discapacitat, seqüela d’una malaltia física, psíquica i/o sensorial i necessitin saber el grau de discapacitat.
  • Les persones que tinguin reconeguda una pensió de la Seguretat Social per incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa o que tinguin reconeguda una pensió de Classes Passives per jubilació o retir d’incapacitat permanent per al servei o inutilitat. Aquestes persones es consideraran afectats per una discapacitat en grau igual o superior al 33% exclusivament als efectes de la Llei 51/2003 d’igualtat d’oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.

Preu de la tramitació

La sol·licitud no comporta cap despesa per a la persona interessada.

Procediment per iniciar el tràmit

Per Internet

Iniciar el tràmit

Presencialment

Oficina d'Atenció Ciutadana
Carrer de Sant Isidre, 11-13
Cal demanar cita prèvia.
Telèfon: 93 572 11 70 
Horari: de dilluns a divendres, de 8.30 a 15 h. Dimarts i dijous de 17 a 19 h
Horari d'estiu (de l'1 de juliol al 31 d'agost): de dilluns a divendres de 8 a 15 h

Oficina d'Atenció Ciutadana del Barri
Carrer Hermanas de la Virgen Niña, 2
Cal demanar cita prèvia
Telèfon: 93 568 81 27
Horari: dilluns, dimecres i dijous, de 8:30 a 15 h. Dimarts de 17 a 19 h
Horari d'estiu (de l'1 de juliol al 31 d'agost): dilluns, dimecres i dijous de 8 a 15 h

Al moment de demanar la cita especifiqueu que és pel departament de serveis socials


Directament a l’Oficina de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya

C/ de Sant Jaume,48
08401 Granollers

Telf. 93.879.20.86/ Fax. 93.879.30.04

Horari de registre

De dilluns a divendres, de 8.30 a 14 h. i dimarts, de 16.30 a 18 h.

Jornada intensiva: de dilluns a divendres, de 8.30 a 14 h (Durant el període comprés entre el 15 de desembre al 10 de gener, Setmana Santa i de l’1 de juny al 30 de setembre)

Tancat: El mes d’agost, els dies 24 i 31 de desembre i les tardes de 5 de gener, 23 d’abril i vigílies de festes locals.

Ajuntament de Sant Feliu de Codines

Av. de la Llibertat, 2 - 08170 Montornès del Vallès

Tel: 93 572 11 70 - Fax: 93 568 27 62 - a/e: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

Amb la col·laboració de:

Diputació de Barcelona