CONTACTAR | ES | EN | FR

MIDA DEL TEXT | Augmentar la mida del textMida del text normalReduir la mida del text | AMB ESTILS

Logotip
Portada > Ajuntament - Seu electrònica > Serveis i tràmits > Tràmits i gestions > Alta en el Registre municipal d'entitats i d'associacions ciutadanes

Alta en el Registre municipal d'entitats i d'associacions ciutadanes

Descripció

Aquest tràmit permet inscriure una associació o entitat en el Registre Municipal d'Entitats i d’Associacions Ciutadanes de Montornès.

En cas de dubte o consulta

Departament de Participació Ciutadana
Ajuntament de Montornès
Av. Llibertat, 2
Tel. 93 572 11 70
Horari: de dilluns a divendres de 9 a 14 h

L'atenció serà únicament telefònica, en cas que necessiteu atenció presencial demaneu cita prèvia

Resolució administrativa

La inscripció de l’associació al Registre municipal d'entitats i d'associacions ciutadanes.

Temps de resolució

Segons el Reglament de Participació Ciutadana de Montornès, en el termini de 15 dies hàbils des de la presentació de la sol·licitud, excepte que s'hagi d'interrompre per la necessitat d'aportar documentació o esmenar deficiències.

Qui el pot demanar

Les entitats i associacions sense ànim de lucre, que estiguin legalment constituïdes, que tinguin el seu domicili social a Montornès del Vallès, l’objecte de les quals sigui la defensa, el foment o la millora dels interessos generals o sectorials dels veïns del municipi.

Altres entitats i associacions d’àmbit comarcal,  provincial, autonòmic o estatal, legalment constituïdes, que disposin de delegació oficial a Montornès del Vallès i que realitzin activitats adreçades a la defensa, foment o millora dels interessos generals o sectorials dels veïns del municipi.

D’acord amb l’article 14 de la llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a partir de l’1 d’octubre de 2016 els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l’Ajuntament:

  • Les persones jurídiques
  • Les entitats sense personalitat jurídica
  • Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en l'exercici d’activitat professional esmentada. En tot cas, dins d’aquest col·lectiu, s’hi entenen inclosos els notaris i registradors  de propietat i mercantils.
  • Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l’Administració.

Preu de la tramitació

Gratuït

Procediment per iniciar el tràmit

Per Internet

La sol·licitud es pot presentar telemàticament, utilitzant el model d’instància genèrica i adjuntant el formulari de sol·licitud d'inscripció en el Registre Municipal d'Entitats i Associacions Ciutadanes emplenat i signat amb signatura digital i el certificat del número de socis/es, que trobareu en aquesta mateixa pàgina.

Cal, prèviament, la inscripció en el Registre General d’Associacions del departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya o en altres registres públics o presentar certificació de presentació de la sol·licitud d’inscripció a l’esmentat Registre.

El formulari s’ha de signar electrònicament. Per això, cal disposar d’un certificat digital per a entitats, emès per la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT).

Provisionalment, s'accepta l'ús d'un sistema PIN admès per la seu electrònica. Es pot obtenir identificació i signatura a través de idCat. Aquest sistema permet donar-se d'alta de forma immediata.

Iniciar el tràmit

Documentació necessària

Ajuntament de Sant Feliu de Codines

Av. de la Llibertat, 2 - 08170 Montornès del Vallès

Tel: 93 572 11 70 - Fax: 93 568 27 62 - a/e: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

Amb la col·laboració de:

Diputació de Barcelona