CONTACTAR | GUIA DE CARRERS | ES | EN | FR

MIDA DEL TEXT | Augmentar la mida del textMida del text normalReduir la mida del text | SENSE ESTILS

Logotip
Capçalera Torre Telègraf verd
Portada > El municipi > Equipaments > Arxiu Municipal de Montornès del Vallès (AMMV)

Arxiu Municipal de Montornès del Vallès (AMMV)

Contacte

  • Nom: Arxiu Municipal de Montornès del Vallès (AMMV)
  • Adreça: Carrer de la Pau, 10
  • Telèfon: 93 114 90 07 - 93 572 11 70
  • a/e: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)
  • Responsable: Ajuntament de Montornès del Vallès

L’Arxiu Municipal de Montornès del Vallès és el servei que s’encarrega d’ingressar, organitzar, conservar, fer accessible i difondre la documentació generada o rebuda per l’Ajuntament en l’exercici de les seves competències al llarg de tota la seva història, des de mitjan del segle XIX fins a l’actualitat.

L’Arxiu també és el responsable de la salvaguarda del patrimoni documental local que pugui ser d’interès per a la història del nostre terme, sigui quina sigui la seva procedència, acollint la documentació que aporten particulars que volen dipositar i fer conèixer els fons propis: entitats, masies, empreses, comerços, famílies...

La seu de l’Arxiu és al número 10 del carrer de la Pau. Amb sala de consulta, biblioteca auxiliar, taller, despatx i dipòsit; aquest equipament custodia la documentació considerada històrica, mentre que a la seu central de l’Ajuntament hi ha un dipòsit que conté la documentació administrativa més recent. 

La conservació dels fons documentals garanteix la perdurabilitat de la nostra memòria històrica. Fer-ne un tractament adequat permet el dret d’accés dels ciutadans a la informació i contribueix a una administració més àgil i eficient.

L’activitat de l’Arxiu està orientada a donar servei al propi Ajuntament i a atendre totes les persones que vulguin fer investigacions, reclamar els seus drets o satisfer la seva curiositat.

Els fons que es custodien a l’Arxiu Municipal són de procedències diverses:

  • Fons de l’Ajuntament de Montornès
  • Fons de la Mutualitat de Sant Isidre
  • Fons de la masia de Can Masferrer
  • Fons del mas de la Torre (Manso Calders)
  • Fons de la nissaga dels Montornès
  • Fons del Sindicat Agrícola de Montornès
  • Fons de la Lliga de Propietaris de Montornès
  • Fons de l’Ateneu Obrer Montornesenc
  • Fons del Patronat  Local d’Homenatge a la Vellesa

L’Arxiu aplega documentació en diversos formats i suports. A més dels documents en paper, els digitalitzats i els electrònics, hi ha materials que, per les seves característiques, necessiten un tractament diferenciat:

  • Hemeroteca. Butlletins municipals, publicacions, revistes, programes de Festa Major, etc.
  • Secció de pergamins. Àpoques, establiments, concòrdies i testaments del segle XIV al XIX, procedents del fons de la masia de Can Masferrer.
  • Col·lecció de fotografies. Imatges de temàtica montornesenca, des dels inicis del segle XX fins als nostres dies.
  • Secció de gràfics. Cartells, plànols, mapes, fulls volants, material cartogràfic, impresos de diversa tipologia, materials relacionats sempre amb la vida local i l’activitat social de totes les èpoques.
  • Materials fílmics. Audiovisuals, pel·lícules, documentals, entrevistes, filmacions d’actes...

Activitats:

* CONSULTES EXTERNES 

Sala de consulta amb 8 punts de lectura. Inventaris i catàlegs en paper i en format digital a disposició dels usuaris. Informació sobre els fons conservats i assessorament en el procés de recerca.

Accés lliure, condicionat a les restriccions marcades per la legislació i a l’estat de conservació dels documents. 

* SERVEI D’INFORMACIÓ I DOCUMENTACIÓ 

Orientació en la recerca de temes d’estudi, informació documental i bibliogràfica especialitzada en temàtica local, que inclou dades dels inventaris d’altres arxius que conserven documentació sobre Montornès del Vallès. 

* SERVEI DE REPROGRAFIA DE DOCUMENTS

Obtenció de reproduccions en paper o format digital, atenent a les característiques específiques i a les limitacions establertes per raó de format, cronologia, drets d’autor, propietat intel·lectual o altres que marqui la normativa vigent. 

* INGRÉS I TRACTAMENT DE COL·LECCIONS I FONS PRIVATS

Digitalització i/o ingrés de documents de particulars mitjançant donacions o cessions. Fons personals, d’entitats, empreses o famílies. Documents solts (fotografies, cartells, programes, butlletins, etc.). 

* CONSULTES I PRÉSTECS INTERNS   

Assessorament i organització de la gestió documental. Servei de préstec o consulta de documentació a les pròpies àrees administratives de l’Ajuntament. 

* SERVEIS PEDAGÒGICS

Visites d’alumnes dels centres docents del municipi, elaboració de material didàctic, tallers participatius, assessorament en treballs de recerca relacionats amb el patrimoni cultural de Montornès del Vallès. 

* ACTIVITATS DE DIFUSIÓ

Edició i presentació de llibres i documentals. Organització d’exposicions, conferències, tertúlies, entrevistes d’història oral... Col·laboració en publicacions, actes i efemèrides que contribueixen a difondre el patrimoni local i a recuperar la memòria col·lectiva.

Façana de l'Arxiu Històric Municipal del carrer de la Pau
Façana de l'Arxiu Històric Municipal del carrer de la Pau
Ajuntament de Sant Feliu de Codines

Av. de la Llibertat, 2 - 08170 Montornès del Vallès

Tel: 93 572 11 70 - Fax: 93 568 27 62 - a/e: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

Amb la col·laboració de:

Diputació de Barcelona