CONTACTAR | ES | EN | FR

MIDA DEL TEXT | Augmentar la mida del textMida del text normalReduir la mida del text | SENSE ESTILS

Logotip
Portada > Comunicació > Notícies > Comunicat del Govern Local de Montornès davant dels episodis de violència succeïts l’1 d’octubre

03/10/2017

El Govern Local de Montornès del Vallès condemnem enèrgicament la violència exercida per part de les forces de seguretat de l’estat per intentar impedir el referèndum de l’1 d’octubre.

Les actuacions policials per desallotjar violentament els milers de persones que s’han aplegat en els col·legis de Catalunya i per requisar el material per a la votació són absolutament inadmissibles i són una violació de drets civils i polítics i de la convivència de la societat catalana.  A hores d’ara ja portem més de 800 persones ferides, dos molt greus.

Expressem la solidaritat i l’afecte a totes les persones ferides i desitgem que es recuperin ben aviat, alhora que considerem que  aquests fets mereixen una resposta contundent.

Constatem la vulneració dels drets fonamentals i les llibertats democràtiques que s’estan produint per part del Govern i els organismes de l’Estat.

Per tot això, fem una crida al conjunt de la ciutadania de Catalunya, en la seva pluralitat i diversitat, a la defensa d’un marc democràtic que tingui per principi el diàleg i no la força, la política i no l’autoritarisme, el respecte i no la intolerància. La unitat és la millor defensa de la democràcia.

Fem una crida al conjunt de forces polítiques i socials de l’Estat Espanyol i d’Europa per què facin tot allò que sigui necessari per garantir els drets fonamentals i les llibertats de la ciutadania de Catalunya.

Sortim al carrer, donem una resposta pacífica, contundent i democràtica. No tolerarem cap més agressió. Exigim la immediata retirada dels cossos policials.

Respecte a la convocatòria d’aturada de país del 3 d’octubre

Els treballadors i treballadores de l’Ajuntament han expressat la seva voluntat de convocar una assemblea general a les 9 del matí del dia 3 per tal d’informar, debatre i prendre posicions col·lectives respecte a la jornada de mobilització convocada a tota Catalunya.

Alhora, ha calgut reorganitzar alguns serveis municipals i tancar alguns altres, respectant la voluntat i el dret de realitzar una jornada d’aturada dels seus treballadors i treballadores. S’ha informat detalladament de totes les afectacions en cadascú dels serveis i al web municipal.

El govern municipal no participem de la convocatòria de l’aturada i mantindrem l’agenda de treball. Només algun membre de l’equip realitzarà vaga a títol individual.

Arxivat a: Ajuntament
Escut granat vertical (JPG)
Ajuntament de Sant Feliu de Codines

Av. de la Llibertat, 2 - 08170 Montornès del Vallès