El Ple de l'Ajuntament ha aprovat aquest dilluns l'organització municipal per al mandat 2015 – 2019. Entre les novetats hi ha la concentració de les quatres comissions informatives que hi havia fins ara en una de sola que servirà per a totes les àrees. La comissió informativa estarà formada per 12 membres en representació proporcional de les sis formacions polítiques que conformen el Ple Municipal.
Aquest dilluns el Ple Municipal ha aprovat en sessió extraordinària l'organització i funcionament de l'Ajuntament durant el mandat 2015-2019. La proposta estableix la periodicitat de les sessions del ple, que es continuaran celebrant el primer dijous hàbil de cada mes a les 19.30 h; les comissions informatives i els nomenaments dels representants de la Corporació en els òrgans col·legiats que són de competència del plenari. El document també fixa les dedicacions exclusives i parcials, les retribucions i les indemnitzacions als regidors i les assignacions als grups polítics municipals.
Una de les novetats destacades de l'organització ha estat la reducció de les quatre comissions informatives que se celebraven fins ara (una per cada àrea de l'Ajuntament) a una única. Aquesta comissió tracta assumptes que hagin d'ésser sotmesos a la decisió del Plenari de la Corporació o de la Junta de Govern Local quan aquesta actuï per delegació del Plenari, llevat que hagi d'adoptar-se algun acord per la via d'urgència. La composició d'acord amb els resultats de les eleccions del 24 de maig de 2015, ha fet augmentar el número de membres de 8 a 12: 6 regidors del grup municipal d’Iniciativa per Catalunya Verds Esquerra Unida i Alternativa, 2 regidores del grup municipal del Partit dels Socialistes de Catalunya, 1 regidor/a del grup municipal de Ciutadans, 1 regidor del grup municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya - Acord Municipal, i regidor del grup municipal Popular i 1 regidor del grup municipal de Convergència i Unió.
Retribucions de l’equip de govern
Càrrec |
Nom i cognoms |
Dedicació mínima |
Import en euros |
Alcalde |
José A. Montero Domínguez |
Exclusiva |
42.669,83 |
Regidor delegat de l’Àrea del Territori, regidor de seguretat ciutadana i convivència, regidor d’esports i regidor d’organització i desenvolupament del personal |
Juan José Fernández Martín |
70% |
26.284,62 |
Regidora delegada de l’Àrea de Ciutadania i regidora de mobilitat |
María Rosa Vinyallonga Antich |
40 % |
15.019,78 |
Regidor de cooperació internacional i regidor de festes |
Miguel Àngel Bueno Aranda |
40 % |
15.019,78 |
Regidora de medi ambient i sostenibilitat, regidora de participació ciutadana, regidora de polítiques d’igualtat i regidora de protecció de la salut pública |
Maria del Mar García Martos |
40 % |
15.019,78 |
Regidora de mitjans de comunicació i regidora de joventut |
Marina Sánchez Alcolea |
40 % |
15.019,78 |
Regidora delegada de l’Àrea de Gestió Econòmica |
Montserrat López Gómez |
36% |
13.517,80 |
Regidor delegat de l’Àrea d’Acció Social, regidor de noves tecnologies i regidor d’habitatge |
Jordi Delgado Mengual |
36 % |
13.517,80 |
Regidora de serveis socials i ciutadania, regidora de gent gran i regidora de promoció de la salut |
Maria José Figuera Martínez |
36 % |
13.517,80 |
La retribució de la dedicació mínima que consta en la taula anterior està calculada sobre el que correspondria a un regidor amb dedicació exclusiva (37.549,45.-€). Les quantitats són brutes anuals.
Indemnitzacions
Concepte |
Import en € |
Per assistència a Plens (per sessió) |
100 |
Per assistència a Comissions Informatives (per sessió) |
120 |
Per assistència a la Junta de Portaveus (per sessió) |
50 |
Per assistència a la Comissió Especial de Comptes (per sessió) |
100 |
Assignacions als grups municipals
Component fix per grup: 250 €
Component variable en funció del número de regidors: 350 € (per regidor)
Aquestes quantitats són brutes i seran satisfetes mensualment.